Saturday, December 31, 2011

HAPPY NEW YEAR!!

Ok..x de feeling pagi2 ni nak buat entry pasal tahun baru..entah..xde nafsu pun aku pasal benda ni..bagi aku esok is just the same dengan hari2 yang lain..orang lain sebok la menukar status kat facebook..haih..x tau la nak update ape...tapi aku kesian ngan pengikut tegar aku..da lama dahagakan post2 yang menarik dan menyelerakan kan...hahaha..kejap lah..tengah fikir jap.. (alunan muzik seperti dalam dinner2 di hotel pon beralun...tenang dan mengasyikkan...)haha..okay2..nak rumuskan apa event2 yang terjadi sepanjang idop aku tahun 2011 ni...

bermula ngan result asasi aku..sem 2 sangat membanggakan diri aku sendiri walaupun bagi orang lain,,mesti dorang akan cakap.. "xde la hebat mane pon.." eh...suke hati aku lah..ko pehal nak sebok??at least dean list lah..haha..lantak koranglah..malangnya disebabkan kefoyaan aku yang agak serius jugakla..maka apabila dicampur ngan result sem 1 aku dulu yg agak terrible itu...maka aku hanya mampu tersenyum dalam paksa sambil menyalahkan diri sendiri.. (adegan ini biasa dijumpai dalam mana2 drama mahupun sinetron...so aku rase x plek sangat kot)..finally it ends with 3.xx...ok..masih lagi berharap akan diterima untuk masuk course2 yang baik... masa cuti dipenuhi dengan berinternet je...keje un x lame..btw experience yg sangat best jd cashier kat econsave tu..orait..kronologi diteruskan apabila result untuk upu diumumkan..dan ternyata first time aku rasa macam batu besar hempap kepala aku.. lol.. "harap maaf..dukacita anda bla3.....sila buat rayan bla3...." ni adalah antara ujian yang agak mengdownkan hidop aku...bila dapat tahu ramai lagi member2 yang alami nasib yang sama cam aku...lagilah down.. aku hope sistem kat upu pas ni akan lebih efisyien..jangan menggadaikan hidup orang lain dengan sewenang- wenangnya..

then mama cam decide nak suro aku sambung kat swasta or blaja kat indon dengan menggunakan dana PAMA..search la bagai nak rak survey fee entrance dia..bapak ah..semua nak dekat RM 300,000...aku cam serbasalah la..x kan aku nak guna duit camtu je kot?x adil jugak ngan adek2 aku...aku pon ckp x yah dan berharap lagi ngan keputusan upu... x lama dapat tau yang sume yang x dapat tawaran uh pointer kitorang 0.00 kat upu punya data..memang x ah komputer uh nak rasa pelik ke apa..dia jalankan je lah kerja dia an..salahnya orang yang cipta sistem uh sebab x perhati betol2..ah..lantaklah..cite lama..then aku dapat tau pasal uitm menawarkan dana bagi sesiapa yang ingin melanjutkan pelajaran dalam bidang perubatan di indonesia.. (ayat agak formal di sini..maaf)..aku just bagitau macam2 tu je lah kat mama sebab rasa macam peluang nak dapat tu tipis je..unSANGKArable bila mama suruh abah amek cuti suruh ikut aku dengar talk pasal benda ni kat uitm tu...then bermacam proses berlaku..aku finally dah ada kat sini dah...alhamdulillah...yang pasal result upu tu pulak. x lama pastu dapat tau dapat kos biology kat uitm..ternyata mak aku x bagi aku kua un..haha..dok je la sini an...ok..panjang cerita ni..

tukar topik pulak..benda best lagi yang jadi dalam tahun ni is aku dapat hp baru..nokia c-700...dia sangat kacak dan masih ensem sampai sekarang..yang x best pulak aku x dapat raya kat malaysia for the first time...n yang x best jugak lagi aku still x jumpa mr. right aku..haha...even aku tau aku masih muda untuk cakap benda2 ni...tapi kadang2 sentap mak bila tengok orang lain bergayut ngan balak masing2...xpelah..aku tetap sabar menunggu kau mr. X..haha...

n now...start esok..aku ada jugak beberapa list untuk dicapai untuk tahun depan..aku harap sangat azam untuk 2012 ni x hampeh macam azam2 aku yang lepas..haha..for all readers... semoga korang dapat mencapai apa yang korang hajati erk...happy new year teman2..

                

No comments :

Post a Comment