Thursday, May 16, 2013

Selamat Hari Guru!

     Post ini ditujukan khas buat semua guru yang pernah mengajar aku sejak aku kecik lagi.Sesungguhnya tanpa kalian, aku bukanlah aku seperti hari ini.terima kasih atas segala jasa dan pengorbanan yanag telah kalian berikan.Happy Teacher's Day for all of you! Berikut merupakan sekolah2 dan institusi yang pernah menyumbang kepada kejayaan aku:-


1. Tadika Reka,Taman Seraya (1997-1998)

     

2. SK Taman Muda ,Ampang (1999-2004)
     
      

3. Sekolah Rendah Agama Kg. Cheras Baru,Jl. Kuari (1999-2004)

             SRACB

4. SMKA Maahad Hamidiah,Kajang (2005-2007)

           

5. SM Sains Seri Puteri,KL (2008-2009)

              

5. Kem Bagai Budi Resort,Sandakan (Jan - Mac 2010)

        

6. Asasi Sains, UiTM Puncak Alam (2010-2011)

         

7. Fakultas Kedokteran,Universitas Hasanuddin,Makassar (2011-sekarang)

                

Begitulah serba sedikit tentang sejarah pendidikan aku. lagi sekali terima kasih cikgu2 dan para pensyarah semua.jasamu akan ku kenang sampai mati. 

Namun begitu,dua orang insan ni,tanpa mereka,aku takkan sampai ke tahap sekarang ni.Doranglah cikgu yang paling bermakna dalam hidup aku.dari aku sebelum lahir lagi,dorang dah banyak ajar aku.sampaikan sebelum masuk sekolah aku dah pandai baca abc ngan alif,ba,ta. Mama,abah. I love both of you! Happy Teacher's Day!!dah 22 tahun mereka jadi cikgu untuk aku dan anak2 bangsa.Semoga Allah membalas jasa dan pengorbanan kalian kerana..

" APABILA MATI SEORANG ANAK ADAM ITU, MAKA AKAN TERHENTI SEGALA AMALANNYA KECUALI 3 PERKARA YAITU SEDEKAH  JARIAH, ILMU YANG BERGUNA DAN DOA ANAK-ANAK YANG SOLEH."


Selamat Hari Guru!


No comments :

Post a Comment