Friday, June 22, 2012

Exam teori abes dah.

Alhamdulillah...dah settle semua exam teori untuk sem 2 nie..merangkap first year aku lah sebagai budak medic..hahaha..geli pulak aku dengar..macam x percaya pun ada..banyak dugaan kat sini dulu,,last2 bertahan jugak aku kat sini..nak setahun dah..

minggu depan start exam OSCE (Objective Structured Clinical Examination)..means macam ko jadi dokter la..kena praktikkan skill2 yang kita dah belajar and apply ke atas pasien yang hidup..macam jadi dokter betul2 la..dia bagi case,kita buat la apa yang patut..anamnesis,then buat la test yang berkaitan untuk menegakkan diagnosa...cuak dowh!8 minit je??semoga aku x gelabah nanti..doakan aku boleh buat..

sepanjang semester ni,,not bad la..best bila dah masuk sistem..kita dah boleh diagnosis sikit2 penyakit yang orang hadapi kat luar sana..ari tu masa balik,,aku terus tanya abah,, "abah kencing manis kan..ada tak pakai ubat Metformin?Glipzide?Statin?bla..bla..bla.."..hoho..eksited weh..parents kau pon bangga la anak dia macam dokter betol2 padahal baru belajar 2 minggu lepas..memang ingat lagi..haha..

aku pon eksited gak bila blaja immunologi dulu..dah tau apa penyebab masalah idong aku nie..macam2 lagi lah..sebenarnya tak sangka aku akan ambil jugak bidang nie..kalau nak ikut logik nya,,peluang aku sangat lah rendah..tapi Allah bagi aku jalan nie..aku bersyukur..aku masih mencari hikmah kenapa Allah pilih aku untuk ada kat sini..sedangkan aku x rasa aku mampu buat pun..hmm..He knows well..

and2..aku gembira sangat nie..tadi aku tanya seniors..dorang kata kompem sem baru start 3 september.. means that aku ada cuti 5 minggu weh!!!5 minggu..korang tau tak apa tu 5 minggu??!!hahaha..gila sekejap..yelah..aku rasa unhas nie demam ke apa bagi cuti lama macam tu..padahal nak mintak cuti sehari pun turun naik pejabat dekan byk2 kali..hmm..ini pon orang kata rezeki jugak..haha..

takut lah..x lama lagi keluarlah tu semua result2 prekse..aih..takutnyaa!!Ya Allah..apa yang Kau beri itulah yang terbaik untukku..aku rasa aku dah buat sehabis baik la tu..even ada jugak yang x tau jawab..huaaaa...oklah..aku sebenarnya main taip je ni..tengok2 da panjang macam ni..bila jari dah start menari,,x bole nak berenti pulak jadinye..hehe..




1 comment :