Tuesday, April 2, 2013

Maksu dah deliver rupanya!

Ohohoii! kenapa aku lambat tau cerita nie??! padahal baru je kot skype ari tu...adedei.. Maksu dah deliver!!!aku sangatlah excited woih..tapi malangnya aku x tau... nak dekat seminggu dah rupanya.. 27 Mac hari tu..birthday Alif 26 Mac...dekat2 je..

Well..kenapa aku heksaited sangat??sbb she's too kind with me..sejak dia belum kahwin ngan paksu lagi..dia rajin sembang2 ngan aku..pastu kalau dia datang rumah,mesti aku je yang dapat duit..dia selalu bagi senyap2 ah.. kalau dia datang umah,tapi aku xde ke,dia still pass kat mama suruh bg kat aku.. kalau tang duit raya ni lagi best!sejak dia kahwin tu,aku mesti dapat dua sampul from paksu..and until tahun lepas,aku sorang je yang akan dapat dari maksu...hahaha..see!!betapa baiknya dia ngan aku.. x campur masa spm ari tu lagi..erm..heaven ah senang cite..

Aku pun x tahu kenapa dia bagi layanan ngan aku ni lain sikit daripada anak2 saudara dia yang lain..bukan nak bangga tapi betul apa....hahaha...suka tanya2 aku..pasal aku punya performance belajar macam mana sume..ngan adik2 aku yang lain cam biase je la even angah lg cemerlang dari aku =,=" .. kadang2 segan la jugak ngan dia..tapi tu lah..masa raya tahun lepas, dia baru pregnant..so x boleh nak bau orang sangat..duk dalam bilik je lah..dia just tegur "faten dah berisi sikit ye?"..kahkahkah..aku pun jawab ah skrip dalam skema jwpn yang aku dah buat siap2 dulu..bahagia...makan sedap...dan sebagainya... tapi before balik KL,dia suruh paksu panggil aku naik atas..aku dah agak dia nak bg something..and i get the special duit raya only from her!wuwuwu...

Bulan satu ari tu,sempat kejap balik kampung..rancangan aku nak ajak dorang g umah paksu berjaya..satu sebab nak jumpa alif,lagi satu sbb nak jumpa maksu ah.. dan sekali lagi dia yang suruh paksu call domino's..dah call2,x hantar2..dia pegi ikut paksu naik kete pegi beli sendiri..gigih tak gigih???padahal kitorang sume dah kenyang kot masa tu...!dia beriya sungguh suruh tunggu kejap..then kenyang2 pun tibai gak la..orang dah susah2 pegi beli...tp masa tu dia x byk sgt sembang ngan aku pun..biaselah orang mengandung..

Dan tadi dia chatting ngan aku kat facebook..aku pun lek je ckp.. "maksu tengah tunggu hari je kan ni? along tengah belajar pasal pregnancy,delivery,blablabla..".. skalai tu dia ckp, "sori,maksu dah bersalin,baby girl..." dia suruh tengok gambar kat fb dia...i'm soo surprised actually,..kenapa xde sapa bagitau aku..??i need to know this..dah lama aku tunggu..haha..tapi x pe ar.. comel...ada rupa alif sikit la kot..
x sabar nak tunggu dia besar sikit..her name Amani Zuhaira... so,bertambah la sepupu aku..memang kalau belah abah ngan family paksu je lah kitorang masuk pun...maybe sebab sama2 cikgu..haha..

Nanti balik kampung maybe dia dah 5-6 bulan kot macam tu..best sikit nak main..hewhew...aku cadang nak bagi something kat dia lah..nnt before balik nak pegi shopping sentral lagi..heheh..ok ah..nak sambung buat pleno...bye.

Paksu and Maksu
Muhammad Alif Zulhusni
Photo: alhamdulillah..baru bukak mata lihat dunia.. semoga jadi anak yg solehah :-)
Amani Zuhaira
                           

No comments :

Post a Comment