Monday, April 8, 2013

Windows 8

Sorry...saja datang sini kejap..u know what?! laptop aku ni dah macam bongok sikit lah...abes sume file aku hilang...nak2 pulak bila start tu,sejam pun x tentu boleh bukak.. so,semalam dalam hujan yang sangat lebat,tragis kot rasanya...sangat2 lebat okay..aku gigihkan diri pegi carik kedai komputer kat depan pintu 1 tu,bertemankan sazura...cariklah..pegi kedai tu x bole,ni x bole..at last aku jumpa satu kedai kecik tu..aku cerita apa masalah dia sume..then,aku cakap tolong reformat balik and tukar windows 8..aku tanya berapa,dia nak Rp. 90,000..aku x dulik dah masa tu..aku iyekan aje lah..even aku rasa boleh dapat lagi murah..then dia kata esok baru boleh dapat..pastu,dia mintak aku charger,memang ah aku x bawak..ingat bole siap masa tu jugak..gigih la pegi redah hujan balik semata nak amek charger..

Pendek cerita,aku dah dapat dah laptop aku balik...weehuuu..tapi aku rase sebal sikit sebab antivirus dia install indo punya..blergh...dan terpaksa la aku download and install segala mak nenek yang aku guna dulu...nasib ada wifi...haha...dan aku baru je settle sume benda tu..oklah..aku nak g carik untuk PBL esok..tu je aku nak cerita sebenarnye..nasiblah kalau menyesal baca..dah baca dah pun kan. :D

p/s : dengar citer semalam mama cakap macam bagi hint kat aku suruh tukar laptop baru..mohon mama betul2 memaksudkannya..

No comments :

Post a Comment