Friday, August 19, 2011

meh dengar cerita mak andeh..

   baru lepas menyerih nasik...act...idop kat sini memang memaksa aku untuk jadi more independent...n sangat benar!!sekarang la aku terpaksa nak buat benda2 yang salu dia bebel kat aku dulu..now aku sedar dorang dah makan garam lagi banyak dari aku...adoi...nyesal kan??haha..tau masak nasik goreng je wei..xpe...slow2...tuka2 resipi ngan membe pon syok gak...eperiment bende2 yang x pena terpikir dek akal..ade ke patot buat tomyam pegi letak hirisan limau kasturi sebab nak ganti daun limau purut sebab x dijumpai???maka terjadilah tomyam versi panadol...mcm2 lagi la yang lawak sebab buat experiment ni...but...

                                

   ok...now...move on...next cerita...pasal rumah aku...alhamdulillah dah fully furnished...just mewah sket baju anta dobi...haha...kaya kan aku???mana x nye...sekilo seringgit je weh??pe payah2 kau nak beli mesin basuh Rp. 2 juta tu?? (padehal jelez ngan orang2 kaye blakang blok aku ni)..so xde lah buang masa sgt nak basoh baju n baaanyakkkkkk masa nak on9..haha...sengal betol...sila warning aku bila nampak aku on9 bile nak stat blaja nanti...

   pasal kat fakulti...mggu ni just orientation with the fakulti la...so far,mostly aku tidur!!dah la susah nak paham..bugis ah majoriti...lagi2 dengan kelajuan perkataan yang boleh mengalahkan kilat...satu bende yang aku kagum...budak2 indonesia sangat berani n lantang menyuarakan pendapat masing2...semua soalan yang diajukan benar22 menunjukkan yang dorang sangat berminat dalam bidang kedokteran ni..x macam budak malaysia...honestly termasuk aku..maybe x nampak tari ng lagi kot..nnt bila harimau malaya dah mengaum,,,taulah nanti..btw...syabas kat student indonesia..dorang sangat susah sebab kena bersaing dengan semua penduduk indonesia yang merupakan 1/2 daripada penghuni asean...dasyat kan??dorg pasti org2 yang hebat..

                                     
*camni la lebih kurang..dahla semua kene botak...semua pakai baju putih,,laki seluar slack hitam,pompuan skirt labuh hitam,dua2 kene pakai tie,n pompuan tudung hitam...da seminggu dah jadi taik cicak ni...

    kalau pasal jalan2 pulak..x banyak tempat lagi aku pegi...baru pegi Mall Panakkukang (besar macam mid valley...or lg besar kot),Makassar Town Square (MTOS),Alaska (barang2 letrik n hardware yang murah)..banyak lagi tempat menarik..one day nak jugak pegi theme park dia...(lg best dr genting kot..haha)..n masjid dia setiap 2 km da boleh nampak masjid yang cantik2 belaka...pilih la nk pegi mana yang berkenan...sampaikan nak berbuka pilih azan masjid yang paling first skali yang stat azan...x senonoh...kalu sahur lak..carik yang paling lambat azan sebab nak makan puas2...stat pukul 3 pagi da ada dah seruan SAHUR...SAHUR...SAHUR...SAHUR...SAHUR...banyak kali...dan akan diulang lagi pada pukul 4 lebih oleh orang masjid...first time dengar agak teruja la...

    pasal masyarakat...majo bugis..aku pon da bole la cakap sket2..berbekalkan pengalaman plkn kat sabah n tengok sinetron indon tyme menternak lemak dulu...best jugak...but kesian sebab banyak jugak yang susah...kalau kaya,,kaya gila nak mampos!!!kalah istana....kalau ko pegi mana2 kan...especially yang shopping...langkah kaki keluar je...stat ah ramai gila budak2 nak tolong angkatkan barang2 korang...suro beli itu ini..carikan pete2...(pengangkutan awam kat sini..)...sangat berusaha keras mendapatkan pelanggan...tapi senior dah warning...jgn try bagi..nnt beramai2 dia panggil geng sebab kita baik hati...aku kesian gak tengok dorang..but sori adek2..haih..agak takut jugak la..dia kejar kau sampai korang naik teksi or pete2 kot....

   lau kat pasar pulak..ramai yang ada penyakit kusta n diabetis mellitus tahap 3...ramai yang xde jari dan hanya ada tapak tangan..an xde kaki....akak2 tu serius gila suro kitorang hati2 ngan golongan ni..once kita dah pegang...risiko nak kena kat kita memang tinggi...tulah..mungkin x mampu nak biaya ubat kan...bersyukurlah kita hidup kat malaysia...

   ok la wei...sampai sini dulu kot..karang korang gak yang malas nak baca...panjang gak ni...next time post lain...

p/s : semangat sebab baru beli broadband baru ni!! (muka heksited!!!)

                        

3 comments :

  1. wahhh..tudia botet..happy giler gamaknye kau kat sane weh..HAHA!

    singgit satu kilo??perghhh! sehari tukar 3-4kali baju pun takpe..mewah derr dengan baju..HAHA!

    macam best giler kot kau kat sane..HAHA! wei, agak2 jumpe dokter hensem tuh, sedekah lah kat aku satu..kuikui

    selamat hari raye botet..wakaka

    ReplyDelete
  2. stakat ni seronok la kot...bila da start blaja nanti baru betol2 life sebenar dia...lagi2,,,raya keempat nanti da stat orientasi yang gila bangang+kejam+bengong sket..nanti aku cerita ea bila da stat..lau ada mase la..haha...nnt aku try carikan ea weh..

    ReplyDelete