Saturday, September 10, 2011

ceritera cinta

baru dapat peluang nak menulis..gile lah..kadang2 rase cam nak delete je blog ni..just sayang la da banyak tulis kan,,tetiba tinggalkan camtu je..demi peminat2,,aku usahakan jugak...seriously..aku sangat penat oh kat sini..now dah rasa hidop jadi budak perubatan..sumpah lain gila..aku dah x boleh nak buat kerja last minutes macam selalu tu..hari2 ada kuiz..ade assignment..ujian..fuhh..gila..kadang2 rasa down gila n menyesal..but Allah dah bagi peluang kan??ingat senang ke??ramai lagi yang layak berebut-rebut nak benda ni..Faten..sila baiki diri anda..Allah dah kurniakan akal fikiran dan tubuh badan yang sempurna,,tolonglah guna sebaik-baiknya..i need someone yang boleh sembang2 ngan aku..nak tenangkan fikiran n nak motivasi...aku rasa cam aku x boleh bawak benda ni..aku bukan jenis kaki buku..haih..

   sekarang aku dalam minggu anatomi..playing with the cadaver...menghapal segala bhgn n every single urat saraf,pembuluh2 darah,otot2,tulang2 dsb..n the most yang membuatkan aku rasa macam bodoh gila is guna bahasa Latin..dulu mase kat sekolah guna english..now term2 tu totally Latin..aku tengok senior2 tu BAPAKLAJUGILADANMACAMPROGILA masa terangkan pasal segale bende alah tu..tadi ade responsi praktikum..dorang cucuk kat mayat n manaikin(aku x reti eja la.tapi yang cm model2 kat lab bio cam kat sekolah tu la)..hambik kau..bagi 15 saat-20 saat je camtu..cucuk pulak kat mayat yang sume kaler coklat (dah tersalut formalin..busuk n pedih mate)..hmm..memang "SENANGGILA" aku jawab sampai banyak kosong..gila nak suruh aku teka saraf2 n muscle2 mayat tu..dah la xde masa nak study..assignment tadi free2 kene reject satu kelas..penat2 berhempas pulas...tp nak buat mcm mana..bak kata senior..expect the unexpected..ok..aku terima..

   minggu lepas..aku ada ikot senior yang dah praktikal pegi rumah sakit..dia sekarang kat bahagian obgyn (bhgn sakit puan)..seronokgila sebab dapat tengok live orang beranak n jahit balik..aku juga berkesempatan membantu memasang alat salur kencing kat pesakit tumor kat ovari..(kena tahan dengan baunya..bayangkan 3 minggu punye stok)..hm..kena belajar dari sekarang untuk jadi doktor yang baik..kesian tengok dia sakit..sabar ya bu!!semoga sembuh..then akak tu suro aku cabut salur kencing patient yang da nk kua wad..series aku takut gila..kat wad bersalin lak..kat sini xde la nak ade labour room bagai..branak je dlm wad dan2 tu jugak..dah la alat2 dorang x sediakan siap2 dlm wad tu..main tibai je..bile budak dah kua baru bising2 gila nak cari barang..memang terbaik la aku yang x tau apa2 die suruh amek mcm2..suruh sukat ubat..ngeng betol..dah la GARANGGILANAKMAMPOS..mujur ade senior..heheh..tq kak!!mcm2 lagi aku buat,,tp pgjrn yang aku dpt..xyah la beranak..sakit kot jahit..kesian dia..laki die punya la panik..kesian..aku mintak dia belikan teh,amek kain batik..waa..terharu sebab dia berusaha mencari secepatnya demi isteri tercinta..aku harap laki aku pon camtu nnt..sila janji ngan saya akan berkorban untuk saya lebih dari itu untuk mendapatkan anak..hahaha..(sengal sket sebab blaja anatomi)

    ape lagi nak cerita ni..hah..pasal PENGKADERAN.. 4 ur information..kat sini..ada orientasi under senior2..n orientasi ni menyumbang mata kuliah sebanyak 2 kredit..kalau gagal,,x dapat la nak sambung praktikal..shit  weh..benda ni sangat gila n bodoh..tempoh paling azab ialah 3 bulan...dah seminggu ni..memang best lah dorang pekik2 kat telinga..tapi aku berbangga jadi warganegara Malaysia sebab x faham sangat apa dia membebel kat depan uh..antara contoh2 benda yang agak xde logika ialah..

 1.baca novel Rekaya Sosial karya Jalaluddin Ahmad
 2.novel di bawah bendera revolusi karya Soekarno
 3.tengok cerita Team Medical Dragon yg ada 3 siri x silap
 4.Cerita Patch Adam (best gila..haha)
 5.wajib pakai nametag yang ada 3 gambar pasport,nama n no. matrik pakai huruf2 surat khabar..no    handwriting...then pakai lg nametag wane hijau yg agk besar ngan tali kuning..
 6.buat buku sahabat yg mengandungi nama,alamat,asal sekolah,hobi,bezday,gambar berwarna n signature..bayangkan lebih kurang 400 orang..isnin ni kena anta dah
7.tadi kena denda push up ramai2..dorang gelak2 bagai..n byk lagi laa..

penat nak cerita la..but apa2 pun aku harap batch kitorang taun ni kuat n unite n akan lulus..batch senior kitorang tahun 09 ngn 10 x pass..dorang kena repeat..kesian kan..dah nak abes lak tu..pnjg citela..pendek cite,,ni je la dulu..blom start lagi yang betol2 punye..nnt kalau ade cerita best aku cerita lagi..

  penat laa..esok ade pengkaderan lagi..sesungguhnya KESABARAN SANGAT PENTING di sini..wasallam..

                 

3 comments :

  1. boleh pulak pengajaran ko tak nak beranak =.=! hahhaha.botet2..all the best ya kat sana ;D

    ReplyDelete
  2. haha..betol la ouh..saakit!!ko jgk ana..gdlck..

    ReplyDelete
  3. takutnya baca post ni. macam pressure melampau je. rasa macam nampak bayang-bayang aku je kat kau sebab siapa tahu mungkin aku pun akan jadi gitu. kalau kau nak share dgn aku, silalah. i''m not a good advisor but i try my best to listen. doa byk33333. allahu ma'ana. ^_^

    ReplyDelete