Tuesday, September 20, 2011

Rindu!

   Entah kenapa hari ni aku tetiba je rajin mengSTALK profile member2 lame...mungkin rindu...nak tau perkembangan diri masing2..walaupun dulu kat sekolah x lah rapat mana..even yag rapat gila sekali pun..now sangat jarang contact dah..maybe masing2 dalam life yang sebenar kan..new friends yang jauh lebih memahami..dulu kat sekolah kawan limited..nak x nak,,dorang jugaklah tempat kite mengadu..same goes to me...but kadang2 sedih la bile persahabatan tu berakhir macam tu je..salah satu pihak perlu mengalah untuk menegur member masing2 so dat x janggal kalau berjumpa nnt..


   Sumpah..aku rindu wei..x kire kwn dr tdika sampai la asasi dulu..seronok bila tengok masing2 dah berjaya...dulu cam nakal..main2..sekarang siap da fly lg..hebak laa..n aku..betul..aku hanyalah jaguh kampungan...yang dulunya low profile..cikgu2 x pandang pun mereka..kenal pon x..jauh lebih hebat..rezeki Allah kan..nobody knows..so,,jgn ingat kita akan sentiasa di atas...apa2 pun boleh berlaku..sentiasa fikir ada orang lagi hebat daripada kita supaya perasaan takbur dan bongkak itu tidak timbul..nanti kita jugak yang lalai dengan kemegahan tu..lastly...jatuh..then..semua akan mentertawakan kita balik kan..


   hm..sambung cite pasal member2 lama..ada yang aku tengok makin bagus n baik..ada yang sebaliknya..aku bukan sesiapa untuk judge mereka..just pandangan sendiri je..ak doakan apa2 pun yang kita buat kat dunia ni,,jangan sampai kita lupa DIA..kalau ingat DIA,insyaAllah kita masih atas landasan yang benar..aku mengaku..sejak keluar maahad ni..aku agak kurang mempraktikan apa yan g aku dapat kat sana dulu untuk orang lain..aku cuba..slow2..sebab kadang2 aku lupa siapa diri aku..Ya Allah..ampunkan aku..lindungilah dan pimpinlah aku menemui redha-Mu..memang dulu..aku memberontak nak masuk sana..saangat mengambil masa untuk rasa seronok kat sana..tapi betul firman Allah :-

“Boleh jadi kamu membenci sesuatu, padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi (pula) kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu; Allah mengetahui, sedang kamu tidak mengetahui.” surah al-baqarah ayat 216
    Kalau x..maybe aku tak jadi apa yang aku jadi sekarang...so..bersyukurlah dengan apa yang kita ada sekarang..kerana Allah tahu apa yang terbaik untuk kita..to member2 lama..aku harap kita dapat gather balik..even aku mengaku x semua aku rapat..ak low profile ok..hahah..n x ramai pon yang kenal aku..(rasenye)..goodluck in your life..pada sahabat sekelas,sekatil,sebilik air,sebilik dan sedorm dan se2 yang same waktu dengannya..sila jangan lupa memori2 bersama..terutamanya kalau babak yang ada aku..nescaya nanti bila korang teringat,,xde la lupa aku..hua2..rajin2 lah tego saya ok..    


     Rasanya ini sahaja untuk hari ini...bye2..till then,,, (tiru lyna..jgn marah!!kekek)

No comments :

Post a Comment