Monday, February 27, 2012

itu sekolah aku

yeay!!dah habis exam...padehal xtau lg selamat ke x..pape un kene prepare je la..kena remed kang menggelabah sebab dah enjoy katak kan..okay2..topik hari ini ialah pasal sekolah lama aku..well..tetiba aku jadi rindu lah..x tahu kenapa..mahu tau..?mari membaca..

okay..sumenye bermula macam ni..masa result trial PMR dulu..alhamdulillah aku dapat 9*(alamak..malu la titew..hik2) even memang orang x expect langsung..aku pon same..haha..teacher aku tanye dua kali kot nak kepastian..well..aku kan low profile..bile kena panggil untuk fill borang SBP dulu..aku memang x pikir ape dah teros tick SAINS TULEN..even mama kurang bersetuju..ye ah..mase tu arab dapat 91 weh..(x pena2 aku..haha)...dia expect la nak suruh aku pegi KISAS..(aku akui la skola tu memang power..)..tapi hati aku tetap xnak..degil kot aku masa tu..then da isi2 hantar..

taun depan nya pulak,,dalam hujung bulan 1 macam tu,,aku terkejut bile kawan aku bgtau aku dapat tawaran pegi SM Sains Seri Puteri..aku cam..biar betol??x expect langsung..even ramai jugak la member lain yang dapat SBP mase tu..tambah mengejutkan lagi bila dorang cakap aku sorang je yang dapat masuk sains tulen..yang lain mesti SBPI ngan KISAS..haha..panjang cite kat sini..setelah perdebatan dan perbalahan berlaku antara aku dan family,,last2 aku ambil keputusan untuk menerima tawaran tersebut..

point nak citer ni..pasal rules skola ni je..yang aku rase macam...whatthe....mase mula2 masok kan,,aku da tensyen dah..bukan sebab ape un..sbb peraturan dia yang bapakla cam hareemmm..ops..heheh..betol wei..ok2...nak dengar cite aku??

hari first sampai..bile da peluk2 nangis2 sume,mama ngan abah pun tinggalkan la aku keseorangan sebab dorang mintak kluar kejap je..mase tu hari skolah kot..aku sedih la kan..tapi alah aku jugak nape nk blah sangat dulu..da daftar2 sume,kemas2,mandi2,smyg..tibelah waktu untuk MAKAN......

hah..ni yang nak cite ni..sebelum masuk dewan mkn,,kene beratur ramai2..aku yg bru masuk ni ikut je la..takut je an..member xdak lg mase tu..org lain ade jugak la yang same skola..bile dah sume senyap..ketua pengawas dalam dewan makan tu cakap guna mic.. "MASUK.."aku un cam..waaa(mata bersinar2..)gile la..berprotokol gila..then bile masuk tu da duduk senyap..then pengawas tu cakap lagi.."BANGUN.."then bebudak form 4 yg baru masuk ni pon seret la krusi tu kan nak bangun..pastu pgws tu ulang.."SEMULA.."sume tarik balik krusi tu..die cakap lg.."BANGUN.."bende ni berulang la sampai 5-6 kali..then baru duduk..senior depan aku tu cakap.."mule2 masuk memang mcm ni.."aku un jawab ooo je la,,x tau pape..dah warden bebel2 kat depan tu..tibe tyme makan..sorg pengawas lead bace doa kat depan,,baru bole mkn..hah..lupa nak bagitau..kitorg punya berhidang tau..yang bekas main pusing2 tu..haha..da bukak2 sume..aku tengok senior mula la cedok nasi+ayam+sayur bagai dalam pinggan dorang guna sudu..aku un.".laa..mane dapat sudu?xde un.."..pastu senior tu ckp.."dik..kalo xde sudu x bole makan tau!" aku mula la nak nangis..da la lapa mase tu..nasib baik akak tu ckp.."xpe..lepas ni akak bg pinjam.." so da panjang sangat ni,,aku conclude je la yang kat sini wajib pakai sudu ngan garfu..bawak sendiri..kalo xde,,sori la bro...tahan je la perut tu..aku menyesal jugak la sebab abaikan je arahan suruh bawak sudu dalam surat twrn dulu..ngat an just tambahan je..rupenye tu la yang utama..apesal x letak dalam item nombor 1 kan..haha...(tapi mase balik tu aku bawak laa...)

ok2..pasal rules2 yang lain,,aku pendekkan je la ea..nak cerita,,sampai besok x habes..2 tahun punya cerita beb...

1. dilarang PIJAK RUMPUT!malam2 la tp..point die x tau kenapa..tp mungkin takut terpijak katak kot..haha

2. dilarang makan@bawak MAGGIE dan adek beradiknya..HARAM!!!!!aku ulang..TAK BOLEH!!haha..bayangla..otak aku 2 tahun suci x makan maggie...

3. dilarang guna telefon awam waktu sekolah@rehat@balik@prep..senang cite..waktu call aku dari pukul2.30-3.30 ptg,11-11.30 mlm,,ko bygla..petg tu nk makan,solat,salin baju lg..malam tu ade bacaan lg kat dorm..memg laaa...haih..aku tepon selalu weekend je la..kesian sape yang ade pakwe tu..haha..

4.dilarang lalu kat hujan walaupun baru turun 2-3 titik..even renyai2 yang nipis gila tu pon x boleh!!!demerit tau!!selalu nak cepat,,terpakse jugak lalu susur bergajah tu..da la jauh!

5.pasal hujan jugak..walau baru setitik dua,,DILARANG GUNA TELEFON!!aku macm x dpt terima ni ouh..lame jugak la takes time..ko byg la..dah la dpt call weekend je..dengan tunggu turn ramai..yg sembang ngan pakwe berejam2..ngn senior kene mengalah lg...sampai turn kau,,hujan..x ke..pffttt...

6.hari2 kene pegi skola sebelum 6.30 sebab ade reading session..!!wei!!tau tak aku buat ape sebenarnye??qada' tidola sebab kene bangun awal punya pasal..haha..personally,,bg aku program ni x bg benefit sgtla..bberapa orang je yg guna waktu ni bace buku betul2..

7.setiap hari ada assembly..tu x kesah lg..tapi sebab ada PUBLIC SPEAKING!!tu yang x bole belah tu..setiap kali cikgu english pick name dalam balang tu,,tiap kali tu jugak jantung aku rasa nak tercabut..benda ni berlaku selama 2 tahun kitorang kat situ sampai sume name dah kene..aku punya kene mase form 5..ko dapat bygkan x bape ratus kali aku rase jantung nak pecah??haha..tajuk speech aku aku igt lg.."should handphone be allowed to school?"lebih kurang la..tp aku cakap gagap2 jugak la..dah la
memang x prepare ape..miss Vas yg bg markah geleng2 kepala dah..aku paham..haha

sebenarnya banyak lagi rules yang aku rase cam kalah penjara pudu punya undang2..tapi tu lah..bende tu yang mengajar aku jadi macam sekarang..dulu mule2 pakai sudu,,ayam terbang2..sekarang bangge je da reti pakai..mcm pro la..haha...well..aku sayang gila2 ini sekolah..byk yg aku belaja..kat sini gak aku blaja dekat ngan cekgu...kawan2..fest time ade kwn srwk tau..ish..soo many things la!!!senang cite...aku suka skola ni...even result x sebagus yg aku harapkan..tapi pengalaman itu best....SANGAT!!

Sedap kan??makan hidang lg..haha
           

Masa form 5...serabut kelas..
                                

Epidendrium..miss them a lot!
okay..dah la..nangis pulak karang upload byk2 gmbar..oklah..hope sgt dapat jumpa mereka semua kembali..ramai dah berterabur kat bumi Allah ni..gudluck kamu semua...botet doakan kamu semua berjaya okay..bye2..
                               

No comments :

Post a Comment