Tuesday, April 17, 2012

ASEAN Youth Camping 2012

Assalamualaikum semua..seriously tebal gila habuk kat blog ni..fuh2..achhhuummm..ergh...menambahkan lagi kekronikan rhinitis aku..haha..well..now im in the immunology block..blaja la pasal penyakit yang aku hidapi sekarang ni..haha..block ni quite best la..xtau la sbb ape..mybe ade kaitan ngan aku jugak sikit kot..membuatkan aku nak tau lebih pasal ni..

sori sgt lame x update blog..xde idea la..kwn2 ade gak suro tp otak kosong..ni un ade la jgk bnde nk cite..pasal ari sabtu ngn ahad minggu lepas,,aku pergi ASEAN Youth Camping 2012 yg bertempat di BRI Somba Opu..actually ni rezeki je kot..sbb limited..n bila dah dpt peluang ni..bersyukur gila laa..sbb x pernah lagi join event sebesar ni..

Bagi name last minute..memang x prepare ape..aku just sempat print sikit pasal culture of Republic of Korea (South Korea) sbb aku mewakili delegasi dari Korea Selatan ni..dan macam2 lagi la yang berlaku...

Aku just nk buat concluson je..benda ni sangat memberi manfaat kat orang yang macam aku yang x pernah tau dunia luar je..aku nampak kelemahan budak2 sains ni..kita kurang concern dengan isu semasa..sebenarnya event ni agenda utama dia adalah conference bg membincangkan masalah2 negara Asean ni sendiri..begitu banyak benda aku x tau..

Plus mostly English is used!!bapek laa..dah la alama x speaking..even Indonesian..pergh..English die..berhabuk waa cakap lu..aku pon mula la terbelit-belit jugak lidah..aku memberanikan diri untuk mengeluarkan pendapat mase persidangan kedua..masa tu,,menggeletar gila tangan..pegang mic tu..hoh.x pernah aku mcm tu..tapi sbb aku cabar diri aku,,aku try jugak..alhamdulillah dapatlah jugak ckp walaupun ade gak sekat2..haha..

hmm..peserta kali ni asal dari Indonesia of course,Japan,America,China n semestinya Malaysia laa..haha..dapat tido hotel 2 bintang..tdo ngan foreigners yang lain..rase mcm pendatang asing jugak bila masa penyampaian sijil MC ckp mcm ni.. "we're proudly invite all tehe foreigner participant to receive..bla3.."..ouch..baru aku prasaan PATI kat malaysia tu..hahaha..tp aku ade izin ok..

Hope ade lagi event macam ni..kalau ade kesempatan lagi..nak prepare betul2..nak ckp banyak2 kali..nak tebus balik kelemahan aku..hmm..seronok banyak kawan baru..hehe..malas nak cerita banyak2...enjoyla gambar hasil ehsan kawan2..aku malas nak snap..segan fon murah..hehe..

All the participants


Group 4..kalah je..haha


bunCheese..bak kate org sini la..haha


We're delegates from bla..bla..bla..


Museum Karaeng Patingalloang, Benteng Somba Opu

Delegators from Malaysia!


Rumah Adat Kajang..mcm ni la adat nye orang Kajang..bukan kat Selangor tu ok..
Tengah tunggu pete2 nak balik rusun..


So ni je lah kot...banyak lagi isi penting dari camp ni..tapi panjang..apa2 nak tanya,,komen ok..nnt aku balas..nyte..

p/s : mama mesti stalk2 aku punya blog nak cari cerita baru..haha

No comments :

Post a Comment