Monday, April 2, 2012

Demo sana-sini

Assalamualaikum readers..sorry..lately aku terlalu busy lah..aceceh..padehal hari2 x sah kalau x nampak aku on9 an..adoi..entahlaa..da addicted kot...nak buat macam mane..well2..tadi baru lepas exam teori untuk BMD..soalan dia quite mencabar minda sebab aku x baca slide dr. sriwahyuni punya terlalu dalam..memang lah..soalan dia je majoriti..haih...xpe..peluang masih ada jumaat ni..haha..

diam x diam,,dah masuk bulan April..x lama lagi nak balik dah..hoho..lagi dua system aku kene tempuh..which is Immunology ngan Endocrine..then Merdaheka..eh..lupaa..sengal la bila OSCE sesat bulan 7 tu..kalau x da boleh blah dah dari sini cepat2..huh..

nak tau..ape jadik minggu lepas..kecoh satu indon nih..aku rasa korang pon mesti tau punya kan??dorang sebok berdemo sana sini..seriously..kalau korang duduk kat sini,,macam dalam peperangan je weh..sana sini sume askar..dengan senapang bagai..nak keluar??jangan harap lah..lagi2 bila budak malaysia pun jadi aim dorang..kau pakai baju macam mana pon,,still dorang bole recognised kau orang Malaysia weh..

Bakar sana sini..pecahkan kedai..rosakkan bisnes orang...pukul sampai mati..tikam2...oh..apa dah jadi haa??nasib baik pemerintah dorang tangguhkan kenaikan harga BBM tu sampai bulan 6..alah..Jun nnt get ready lah..start balik la perjuangan dorang tu..haha..xpe..janji aman buat seketika..oh yaa..tau ke BBM tu ape??tu adalah "Bahan Bakar Mentah"..yang aku pelik nya,,mahasiswa lah yang paling semangat..lantak depa lah..dah hidup dorang memang dengan berdemo..aku pernah tengok depan mata..habis pasu2 kat sepanjang jalan dorang rosakkan..habis duit kerajaan,,plus bakar tayar banyak2..letak buluh tengah2 jalan ngan batu2 besar..memang macet la dowh..kitorang semua x dibenarkan keluar..Darurat..haih..

dan yang paling meralatkan aku lagi..disebabkan demo2 ni lah Sultan Mizan x jadi datang Makassar!!!!!kalau x,,Rabu ni dapat aku makan siang dengan dia...dapat tatap muka dia..opss...Baginda yang hensem tu...nasib baik x pegi beli kasut lawa2 lagi..semua x jadi..Tuanku..jangan serik untuk datang ke sini ye..kami setia menunggu Tuanku..haha...

Apa lagi??hm..tu je kot...ni lah antara suasana masa demo sepanjang minggu lepas..








So,,seram x seram??hah..bersyukurlah dengan Malaysia yang alhamdulillah setakat ni aman lagi walaupun ada jugak konflik sebenarnya kan..hah..x sabaq aku nak blah ni!!

No comments :

Post a Comment