Thursday, May 17, 2012

Minggu Akademik

   dah2..janganlah marah lagi..kite busy la lately..hahaha..masuk endocrine nie,,banyak pulak lab report nak kena buat..plus aku sedang sibuk mengurus permit keluar masuk yg macam taik tu..ntah ape2 ntah..dorg masuk msia haram2 lg..klu kite nak masuk indon ni,,mcm2 cengkadak dorang nak..cakap je lah nak duit.. =,=

   start isnin lepas,PKPMI ade buat minggu akademik..so macam2 event la yang ada sepanjang minggu ni..rasa seronok la sebab macam kembali ke zaman sekolah..hahaha..aku incharge bahagian jualan hari nie..quite exhausted la..aku ni baru tolong jualkan aje..bukan tolong masak pun dah penat  gila..xtau la akak2 tu yang dari malam tadi prepare barang..hmm..apa2 pun,,meniage tu seronok la..macam2 kerenah ada..plus duit tu yg best..hehehe..aku gila duit!

   haa..pasal minggu akademik..ni la aku nak share sikit acara apa yang berlangsung sepanjang minggu ni.

ISNIN : Pesta Pantun (anjuran IPEM)
SELASA : Kuiz Islamik (anjuran IMAM)
RABU: tayangan dan kuiz (anjuran UMNO)
KHAMIS: pertandingan debat (anjuran IPEM), permainan tradisional (anjuran PKPMI)
SABTU:debat peringkat akhir dan malam kemuncak

so far semua acara mendapat sambutan yang menggalakkan lah..seronok wei!!lawan ikot batch and student co-as (yang dah practical) pun join sekali..memang best lah..aku masuk kuiz islamik tu..okay..stop jap..bagi peluang la kalau korang nak gelak ke ape..

well..aku ni bidan terjun je..ganti kak GG yang last minute tarik diri..mula2 tu ralat jugak la sebab ada lagi yang lebih layak dan siapalah aku an..haha..tapi bila pikir balik,,apa salahnya aku terima cabaran ni kan..?mula2 rendah diri la sebab peserta yang masuk bukan calang2...lg2 senior2..hm..apa2 pun,,hikmahnya mendorong aku untuk menghafal surah2 juzuk amma yang sepatutnya dah lama aku patut hafal..quite good la..dengar cita,,batch aku menang..heheh..confirmation sabtu ni..nanti aku bagitau dapat hadiah apa ea..

and lagi satu acara yang menarik minat aku adalah pertandingan debat..dari dulu lagi aku suka tengok..best la..respect la sapa yang berani bercakap dengan lantang macam tu..aku mungkin x kan kot..haha..

oklah..ni je kot nak update..aku sekarang dalam dilema..bila nak balik ni??1 jun ke 4??huaaaaaa.....mintak2 Allah bagi jalan penyelesaian yang baik..

No comments :

Post a Comment