Saturday, April 20, 2013

Selamat Hari Ulangtahun Perkahwinan yg ke-22!


This post is specially dedicated to my beloved parents, Cikgu Norharizam dan Cikgu Nor  Maizatun..

      Happy 22th Anniversary for both of you ! Semoga usia perkahwinan akan berkekalan sampai akhir hayat. Amiin. I’m very proud to have both of you in my life.thanks for being such a great parents and friends to me. Along yakin jugak yg angah,abang n adik turut merasakan benda yang sama.korang memang terbaek lah.sporting dan pada masa yang sama tegas dalam mendidik anak2..maybe abang and adik x paham lagi kenapa,tapi along yakin dah besar nanti dorang akan paham betapa besarnya pengorbanan kalian.Biar,marah2 je dorang tu bila buat salah.hahaha (dengki)
    
       Even dulu kitorang selalu kena marah,but now dapat rasa yg sebenarnya kalau x buat semua tu dulu,kitorang bukanlah seperti kami yang sekarang ni.Makin lama makin menginjak usia,anak2 pun dah makin besar kan.Doakan kami menjadi anak yang soleh dan solehah dunia dan akhirat dan kami x pernah lupa doakan kalian setiap kali lepas solat.even x sempat pun,doa untuk kalian pasti akan diselitkan.insyaAllah akan terus berkekalan.

     Lately,personally lah cakap kan,along dapat rasa yang mama n abah ni macam risau kan anak dara dorang yang sorang ni.hahaha.lawak gila kot bila abah dah start father-daughter talk ngan I.even gelak2,tapi along dapat rasa abah memang memaksudkan setiap kata2 dia.Sebenarnya memang rasa terharu,rasa nak nangis pun ada malam tu. Abah,mama, doakan kejayaan along. Apa2 pun,I’ll make sure along dapat tunaikan hasrat kalian nak tengok along kerja dgn stetoskop tu.haha.actually,bukan paksaan lah pun sebenarnya,memang bagus korang suruh along datang sini pun.boleh belajar banyak benda especially dapat balik rapatkan hubungan kekeluargaan ni.mama kalau chat kat fb tu bukan main jiwang ye.terkejut pandai main smiley2 dah skrg.haha.

     Last but not least,thankyou for everything!memang tiap2 tahun ucapan sama je lah.Tapi ucapan tu je memang xkan pernah cukup untuk balas balik semua jasa dan pengorbanan kalian.Dari awal perkahwinan kalian,along tau susah nak mulakan hidup sebenarnya tapi Alhamdulillah,Allah balas dengan kehidupan kita yang sekarang.Bersyukur sangat!

To abah:
Terima kasih,terima kasih.terima kasih.along x tahu nak cakap macam mana.abah lah tulang belakang keluarga ni sebenarnya.u’re our hero!haha.abah punya kerja kuat tu kitorang xkan lupakan insyaAllah.setiap hari memang jarang nak tgk abah dkt rumah.balik pun,sume nak tido dah.tapi tu sume untuk kita kan.minta maaf sbb selalu kecikkan hati abah ke walaupun kdg2 abah pendam je.pasal masa kecik2 tu,rilek la.kitorang dah lupakan pun.dah dapat pun kesannya sampai skrg.jgn lupa jaga kesihatan ye encik zam.jangan minum manis2 aje ye..anak mike ni belum jd dokter lg..haha..papepun terima kasih lagi skali.rasa macam x pernah cakap depan2,tapi along nak abah tau along sayang abah!SANGAT! (sebaknya)

To mama,
Terima kasih sebab sudi mengandungkan,melahirkan,menyusukan,dan menjaga along sehingga dah besar gedabak macam ni hah!haha.As a mom and wife,kitorang rasa u're the best kot!bab masakan x de sapa boleh lawan.kompem angah akan merinduinya x sampai sebulan kat sana.haha.even kadang2 garangnye melebihi abah,tapi kitorang tau marahnye tu bersebab semua.sorry sbb kdg2 xpun selalu kecikkan hati mama .kadang2 sampai menitis air mata..sori sangat.x nak jd anak derhaka :'( ..mama,u are the best!!!x tahu nak ungkap macam mana.memang jarang nmpk mama beli barang untuk diri sendiri.semua lepas kat anak2 dulu.kadang2 rasa serbasalah la jugak tapi bila da dpt greenlight amek je ape nak,sape x nak kan.haha.dan x lupa,anda jugak teman gosip sy yang terbaek!hewhew.oklah.pnjg sgt.nnt abah jelez pulak.I love you.muah2..

Soo happy bila tengok family kita sekarang. Doakan kejayaan anak2 mu.doakan jugak kitorang x lupa diri.sentiasa ingat Allah dan jadi anak soleh dan solehah.Semoga Allah memberkati keluarga kita dan melimpahkan rezekiNya untuk kita.lastly,nak ucap lagi skali, selamat hari ulang tahun perkahwinan yang ke-22!

p/s: jangan sedih2 ye angah nak pegi dah.anggaplah itu hadiah ulangtahun yang paling bermakna untuk taun ni.doakan dia x lupa kita kat Asia tenggara ni hah.hahaha.

Romantik kan? :D
woot2..



Add captio
    May Allah bless both of you mama and abah!Love you till jannah!


Thursday, April 11, 2013

I dah pasang braces uolls!

Salam guys,

Hari ni aku nak kongsi pasal aku dah pakai braces!! quite excited lah sebenarnya..aku x sangka since sekolah lagi aku dok cakap2 je nak pakai..plus dengan abah x kasinya lagi..macam mimpi je..now the braces is on my teeth..huhuhu..

Well,kenapa aku pasang jugak braces dan buat kat sini??sebab paling utama skali adalah SANGAT MURAH!hahaha..kalau nak compare dengan malaysia,memang kena tunggu keje lah baru boleh pasang..lagi satu sebab dah belajar kat sini kan..so buat je la kat sini..ada lagi 3 taun lebih..insyaAllah sempat tanggal before balik...sebenarnya aku nak pakai ni pun sebab aku x suka gigi taring atas aku yang terlari naik kat gusi atas tu..dua pulak tu..aku jadi cam awkward gila kalau nak senyum..aku x tahu kenapa segelintir orang suka gigi macam tu..haha..

So,semalam pegi klinik tu, mula2 masuk bilik dia dah suruh dok atas kerusi yg macam kat klinik gigi tu dah..aku pun cuak lah..aku cakap aku nak konsultasi je dulu,then doc tu okay je..doc tu baik ar...pakai purdah...nama dia drg. Fitriatunnisa...actually ramai lah budah malaysia yg pasang braces ngan dia..so,aku jd yakin ar..sume positif je yg aku dengar..so,bila dia cek2 tu,dia tanya nak braces yg mahal ke murah?aku ckp yg murah je la..so,harga dia Rp. 3,500 000 which is lebih kurang RM 1200 lah atas bawah...then aku stuju sebab boleh bayar 10 kali..so x delah terbeban sangat kan..

Bila aku dah setuju, dia suruh nurse dia tolong scaling kan dulu karat2 kat gigi ni..agak sakit ah weh sebab dia kikis celah2 gigi kau kan...tp sakit sikit je pon...tapi bila sah siap tu,ko rasa mulut kau bersih gila!!ko main2 gigi kau xde kotoran apa pun...sume karat2 tu dah xde..bukti dia,bila aku bangun subuh tadi,ko x rase pun mcm kalau ko bangun tido sebelum ni..kan ada rasa macam x sedap sikit kan kalau baru bangun..mulut bau..tp bila bangun subuh tu,pergh...mcm baru gosok gigi je woih...clean je..nafas pun ok..

Sambung cerita balik,after scaling tu, nurse dia bancuh satu serbuk tu..x tau ah apa tapi untuk buat acuan gigi aku ar...bila dia masukkan  besi tu dalam mulut,penuh gila weh...!abes saluran nafas pun kena tutup..x dapat nak bernafas..dia suruh gigit benda yang macam tanah liat tu kuat2...then tunggu dalam seminit,baru lepas..dia buat atas bawah ar..senang cite benda tu x sedap!

Then, nurse tu ada bubuh phosphoric acid kot kat gigi...tunggu lima minit..sambil tu,dia bukak la mulut kita besar2 kan..tahan guna kapas kat bawah bibir n lidah..nice x boleh bercakap..benda tu dalam bekas bentuk syringe tau..pastu aku ingat kan dia nak inject..aku cakap ar nnt dulu doc!pastu dia gelak..dia cakap "ndak ji dicucuk.." fuuuhhh...lega...

Pastu,baru lah aku pegi bilik doc tu...kat sini proses pemasangan braces berlaku...so,dia pasang ah besi2 tu sume..then dia suruh pilih colour..mula2 aku pilih hijau..tapi last minit tukar kaler biru..haha..sumpah masa pasang ni x sakit langsung...aku pasang gigi atas je dulu...and aku ingatkan gigi taring ni yang akan dicabut..rupanya dia akan cabut gigi geraham kiri and kanan aku so that nanti gigi taring ni akan tertarik ke bawah and isi ruang gigi geraham yang dah dicabut tu...doc tu cakap, "gigi taring itu penyeri wajah"..haha..baiklah doc..then,aku akan ada appoinment lepas final repro nanti..untuk pasang bahagian bawah pulak..sebab aku kena pegi buat FDTD Panoramic sebab aku xde taring bawah..so,dia nak makesure kan sama ada aku memang xde benih untuk gigi taring bawah or aku punya taring bawah x tumbuh lagi..takut lah nanti bila dah pasang braces,tetiba dia baru nak tumbuh ke kan..

So,pas dah bayar2 tu,aku beli lah skali berus+ubat gigi khas and ubat kumur dia...susah weh mula2 nak gosok gigi...x reti aku...tadi baru je tengok youtube macam mana nak gosok kalau ada braces..so,pasni pandai lah kot..haha... and nak makan sangaaaaattt susah!tersiksanya aku..tapi aku bedal jugak..dah lapar kan..esok kena masak bubur la nampak gayanya..=,=.. oklah..just wanna share some pic semalam punya..














 * Credit to photographer : Ras Emil Sazura Razali
                   Recommender : Tira. :)

Untuk lihat hasilnya , klik sini Progression gigi selepas 4 bulan :)

Monday, April 8, 2013

Windows 8

Sorry...saja datang sini kejap..u know what?! laptop aku ni dah macam bongok sikit lah...abes sume file aku hilang...nak2 pulak bila start tu,sejam pun x tentu boleh bukak.. so,semalam dalam hujan yang sangat lebat,tragis kot rasanya...sangat2 lebat okay..aku gigihkan diri pegi carik kedai komputer kat depan pintu 1 tu,bertemankan sazura...cariklah..pegi kedai tu x bole,ni x bole..at last aku jumpa satu kedai kecik tu..aku cerita apa masalah dia sume..then,aku cakap tolong reformat balik and tukar windows 8..aku tanya berapa,dia nak Rp. 90,000..aku x dulik dah masa tu..aku iyekan aje lah..even aku rasa boleh dapat lagi murah..then dia kata esok baru boleh dapat..pastu,dia mintak aku charger,memang ah aku x bawak..ingat bole siap masa tu jugak..gigih la pegi redah hujan balik semata nak amek charger..

Pendek cerita,aku dah dapat dah laptop aku balik...weehuuu..tapi aku rase sebal sikit sebab antivirus dia install indo punya..blergh...dan terpaksa la aku download and install segala mak nenek yang aku guna dulu...nasib ada wifi...haha...dan aku baru je settle sume benda tu..oklah..aku nak g carik untuk PBL esok..tu je aku nak cerita sebenarnye..nasiblah kalau menyesal baca..dah baca dah pun kan. :D

p/s : dengar citer semalam mama cakap macam bagi hint kat aku suruh tukar laptop baru..mohon mama betul2 memaksudkannya..

Tuesday, April 2, 2013

Maksu dah deliver rupanya!

Ohohoii! kenapa aku lambat tau cerita nie??! padahal baru je kot skype ari tu...adedei.. Maksu dah deliver!!!aku sangatlah excited woih..tapi malangnya aku x tau... nak dekat seminggu dah rupanya.. 27 Mac hari tu..birthday Alif 26 Mac...dekat2 je..

Well..kenapa aku heksaited sangat??sbb she's too kind with me..sejak dia belum kahwin ngan paksu lagi..dia rajin sembang2 ngan aku..pastu kalau dia datang rumah,mesti aku je yang dapat duit..dia selalu bagi senyap2 ah.. kalau dia datang umah,tapi aku xde ke,dia still pass kat mama suruh bg kat aku.. kalau tang duit raya ni lagi best!sejak dia kahwin tu,aku mesti dapat dua sampul from paksu..and until tahun lepas,aku sorang je yang akan dapat dari maksu...hahaha..see!!betapa baiknya dia ngan aku.. x campur masa spm ari tu lagi..erm..heaven ah senang cite..

Aku pun x tahu kenapa dia bagi layanan ngan aku ni lain sikit daripada anak2 saudara dia yang lain..bukan nak bangga tapi betul apa....hahaha...suka tanya2 aku..pasal aku punya performance belajar macam mana sume..ngan adik2 aku yang lain cam biase je la even angah lg cemerlang dari aku =,=" .. kadang2 segan la jugak ngan dia..tapi tu lah..masa raya tahun lepas, dia baru pregnant..so x boleh nak bau orang sangat..duk dalam bilik je lah..dia just tegur "faten dah berisi sikit ye?"..kahkahkah..aku pun jawab ah skrip dalam skema jwpn yang aku dah buat siap2 dulu..bahagia...makan sedap...dan sebagainya... tapi before balik KL,dia suruh paksu panggil aku naik atas..aku dah agak dia nak bg something..and i get the special duit raya only from her!wuwuwu...

Bulan satu ari tu,sempat kejap balik kampung..rancangan aku nak ajak dorang g umah paksu berjaya..satu sebab nak jumpa alif,lagi satu sbb nak jumpa maksu ah.. dan sekali lagi dia yang suruh paksu call domino's..dah call2,x hantar2..dia pegi ikut paksu naik kete pegi beli sendiri..gigih tak gigih???padahal kitorang sume dah kenyang kot masa tu...!dia beriya sungguh suruh tunggu kejap..then kenyang2 pun tibai gak la..orang dah susah2 pegi beli...tp masa tu dia x byk sgt sembang ngan aku pun..biaselah orang mengandung..

Dan tadi dia chatting ngan aku kat facebook..aku pun lek je ckp.. "maksu tengah tunggu hari je kan ni? along tengah belajar pasal pregnancy,delivery,blablabla..".. skalai tu dia ckp, "sori,maksu dah bersalin,baby girl..." dia suruh tengok gambar kat fb dia...i'm soo surprised actually,..kenapa xde sapa bagitau aku..??i need to know this..dah lama aku tunggu..haha..tapi x pe ar.. comel...ada rupa alif sikit la kot..
x sabar nak tunggu dia besar sikit..her name Amani Zuhaira... so,bertambah la sepupu aku..memang kalau belah abah ngan family paksu je lah kitorang masuk pun...maybe sebab sama2 cikgu..haha..

Nanti balik kampung maybe dia dah 5-6 bulan kot macam tu..best sikit nak main..hewhew...aku cadang nak bagi something kat dia lah..nnt before balik nak pegi shopping sentral lagi..heheh..ok ah..nak sambung buat pleno...bye.

Paksu and Maksu
Muhammad Alif Zulhusni
Photo: alhamdulillah..baru bukak mata lihat dunia.. semoga jadi anak yg solehah :-)
Amani Zuhaira
                           

Saturday, March 23, 2013

Dah masuk blok baru!

     Ohohoi...apa cerita semua orang??sori lah..aku xde idea lah..tu pasal lah lama x singgah sini..lupa nak bgta..selalu memang aku akan bgtau kan setiap kali aku masuk sistem baru..sekarang ni dah seminggu dah masuk blok sistem reproduksi which carry 7 credits. nice kan..tapi best woih blaja sistem ni sebenarnya..more to untuk persediaan peribadi dalam menjadi seorang bakal ibu..hahahahaha..serius...sume benda dia bgtau..ni x boleh,tu x boleh..nnt kena itu..kena ini..well..bila belajar sistem ni,we'll appreciate our lovely mother masing2!!kau ingat senang nak lahirkan kau tu..masa nak lahirkan kita,sebelah kaki mak kita dah ada dekat alam lain tahu tak?bersyukur lah dengan ibu masing2..n mama,i know u'll read this,thank you lahirkan dan besarkan along!Blok ni agak menarik ah..sume specialist2 yg ajar kan..memang best lah dengar dorang cerita sume tu..plus lab untuk sistem ni microbe je..heaven tak heaven??!bersyukur xdak gizi weh..haha..sistem ni akan berakhir pada 26 April nnt...x dapat lah nak ikut hantar angah fly..sobs.

     Dua hari lepas result spm kua kan?kurang sikit lah eksaited nye..dah x ramai dah orang aku kenal..btw tahniah ah kepada mereka yang cemerlang tu. hah,lupa..bakal adik ipar dapat sama mcm i jugak,so xde lah rase rendah diri sgt..hahaha..lololol. najwa latif pulak dapat 4A an..sayang dowh sebenarnya..elok2 cemerlang dulu,pegi nyanyi2 kenapa..series sayang..x pelah..dah mungkin rezeki dia dekat situ kan..urm.memang betul orang cakap,kau cemerlang mana pun masa pmr dulu,memang x kan menjamin kecemerlangan kau masa spm tu...dan kecemerlangan spm tu x kan menjamin pun kecemerlangan kau kat alam universiti nanti..haha..bukan nak downkan ke apa..enjoy lah atas segala penat lelah korang blaja dulu..aku agak x setuju bila orang cakap at budak2 yg cemerlang tu, "alah,stakat spm je pun.."..eh,,biarlah budak tu.cuba kau kat tempat dia??!mesti kau nak hepi jugak kan..bongok..ok ah..x tau nak cakap apa lagi ar..see you soon.

p/s: lawak 9GAG

LOL!

Monday, March 4, 2013

Jat,thank you.

Would like to give some comments about the post..

Truthfully, i'm so touched reading that..sumpah!wait..before i continue,sorry for any grammar mistakes in this post..as u know,i've been in Indonesia for 2 years and the lecturers mostly used Bahasa Indonesia..so,my English were too bad now!plus my MUET is only band 3 n my 1119 paper is C5.. so,it getting worst here..*sigh ..but who cares...ni aku punye blog..kesah pulak aku kan kau nak ckp apa?haha..

Okay..aih..xpelah eh..aku campur2 je..susah jugak nak speaking bagai ni.. =,="..wei..memang kau sorang je lah baki kawan maahad yang aku ada..maksud aku,yang aku still contact..betul cakap kau,walaupun kita x kenal sangat pun masing2,tapi rasa macam dah lama gila kenal..haha..plus i've been ur deskmate for 2 years kot! Kalau aku nak imbas balik kan,memang banyak gila lah kenangan aku ngan kau...entah2 ada yg kau x ingat pun..

Post ni xde lah sebenarnya nak komen sangat..just,sbb kau ungkit kenangan lalu ni,aku rasa terpanggil jugak nak tulis dalam ni so dat kalau aku dah nyanyuk nnt,bila aku baca benda ni,aku akan teringat kat kau..first thing yg paling best gila yg aku x leh lupa sampai sekarang..masa form 2, aku tipu kau..aku cakap aku nak pindah..serius aku buat..sanggup lah aku bawak sume buku teks bwh meja t balik hostel sbb nak bg kau percaya yg aku nak pindah..then aku pun kelirukan kwn2 jugak yg aku nak pindah..kau mula2 x percaya..then bila aku dah buat mcm tu,baru kau menggelabah masa tu..xde kwn sebelah yg kau fikir an??haha..xbole blah ah masa tu..aku igt masa tu 1 april,skolah kita ada sukan tahunan kan?aku kata aku akan balik lps sukan tu..then kau dtg jumpa aku bagi aku present...terkejut gila aku!aku serba salah gila..aduh..mcm mana kan..tmbh pulak kau nangis pulak bila tau aku tipu kau..pastu kau paksa jugak aku amek hadiah tu n anggap tu hadiah hari jadi aku..kahkahkah..lawak weh!!bantal tu ada je kat GV.. :D

Lepas tu..byk lagi lah kenangan aku ngan kau...nombor Hotlink aku sekarang ni,kau lah yg belikan kan..aku suruh cari nombor cantik..skali memang cantik pun..sbb bezday Zaki punya nombor kau beli..hahaha...!!aku suka gila masa tu..ngek betul... apa lagi hah??erm..kau nak tau tak,sebenarnya duduk sebelah kau tu,aku jelez sangat sebab kau pandai..aku susah betul nak potong markah kau..kau terer gila lah..even hafeeza hafni tu bdk genius,tp aku punya kayu ukur kau lah..aku tekad nak jd mcm kau one day...tp serius ah kau memang hebat pun...masa streaming klas nk naik form 3,aku sipi2 je kot nak kena turun Osman..aku sedih ah masa tu..tp alhamdulillah dah rezeki kan...bersama lagi lah kita masa form 3..

Duduk belakang skali..sebelah afiq ngan Ridzuan pulak..nice gila..kau selalu suruh aku ckp pape ngan dorang kan sbb aku je yg berani dlm kelas tu..hahaha..kalau aku tidur kau mesti marah n kau ckp malu lah sbb bebudak tu nmpk..tp aku peduli apa,.dah aku ngantuk..lol.. kalau ada assignment ke yg perlukan khidmat fotostat ke binding,memang aku selalu mintak tolong kau...thanks sgt weh!jasamu dikenang..kadang2 time aku nak bayar balik kau cakap x yah..terharu... erm..kau ingat lagi tak yg aku suka kalau kau bawak karipap tu..aku tak ingat lah..jiran kau yg buat kot..tapi yg pasti kalau kau bawak je karipap tu,kau mesti bg aku..x pernah ah x bg rasanya.. time folio sejarah dulu,kau tolong jugak..serius aku x tahu nak buat apalah kalau kau xda..maklumlah,ko kan banyak "sumber" pasal kahwin Bajau ni..kahkahkah... kau fotostatkan reference sume..thank you tau weh...

Then aku ingat lagi kau selalu cerita pasal kawan tuisyen kau yang Cina tu..aku x ingat nama dia lah...walaupun aku dgr je cerita kau tu,tp aku memang bayangkan yg budak tu hensem pun..haha..layankan aje lah masa tu..bg aku kau memang minat budak2 SEPET ni kan..ops..haha..apa lagi eh..hah..kau tau tak..bila trial pmr dulu,aku rasa pun sbb kau jugak..dulu aku byk x paham math ar..aku mesti mintak kau ajar punya...bila dpt 9 tu,baru rasa layak duduk sebelah kau..hahaha..aku rendah diri ar sbnrnya dulu..pastu da lepas abes exam,aku bawak fon g skolah..kau yang tolong chargekan fon aku kat rumah kau..kau pandai ah simpankan rahsia tu..terbaik betul!x tau lah kau igt lg ke tak kan...

Hm..lepas pindah tu,memang jarang dah kita contact kan..aku pun x contact sesapa dah masa tu..sebab aku nak mula hidup baru..x nak ingat apa2 pasal skolah tu dah..mujur lah kau tergerak nak contact aku..sampai lah sekarang..pape pun kan jat,thanks sgt weh sbb sudi kawan dengan aku..aku malu sebenarnya dengan kau..bila kau ajak jumpa kat GV tu,aku mula2 memang x nak ah..sebab tu kadang2 aku create alasan nak elak..sebab aku malu..aku x sebaik kau..tapi adik2 yg suruh aku jumpa..n aku bersyukur gila lah masa jumpa tu kau x ckp apa pun yg aku expect tu..bg aku,kau x discriminate mcm certain2 ex skolah tu..thank you kwn ngan aku seadanya..even x sempat kenal lama, kau salah sorang yg ada makna lah dlm hidup aku..kalau x,aku x ingat sume ni..:)..

Oklah weh..kalau nak cerita satu2,memang x habis lah kan...x yah reply dah pasni..nnt jadi mcm USPB pulak..hahaha...

Sunday, March 3, 2013

I've falled!

Assalamualaikum people,

Hari ni aku bangun awal sikit..sebab dah puas tido semalam.haha..so,i dont get the mood of study yet...so i came here..sebenarnya dah lama fikir nak tulis apa..still can't find what to write about..

Pernah jatuh cinta?hahaha..entahlah..rasa nak tulis pasal ni pulak..harapnya mama n abah xde lah baca...habis aku kena semboq nanti..okay..berbalik kepada soalan tadi,i'm very sure mostly of you pernah rasa kan benda tu.tapi selalunya crush dengan orang je lah.komfem punya..masa aku kecik,aku keep denying yg aku xkan terjebak lah dalam benda2 macam tu..aku selalu pandang slek (x reti eja) kat budak2 yg couple2 nih..bg aku masa tu ntah pape ntah..blaja x habis lg dah beriye bagai..

Well,sekarang ni aku realize yg benda tu sebenarnya fitrah kot...memang kita dikurniakan dengan perasaan suka dekat orang,sayang kat orang,cinta kat orang..actually banyak definisi antara tiga benda ni..semua tu terpulang kat individu tu masing2 kan..haha..kejap..tetiba rasa geli pulak..apa yg aku merepek ni hah?this is not soo me!

And now aku x tahu nak describe perasaan aku sekarang ni..hahahahahaha..fine2..gelak lah kalau rasa lawak..suka kat orang tu memang lah common...ngan faizal tahir pun aku suka..apa ada hal kan..erm..okay lah..nak cerita ke tak hah?xpelah..biar je lah aku simpan cerita ni..yang aku tau,aku sedang berbahagia..haha..everyday i keep asking Allah showing what is the best for me..aku x tahulah ni petunjuk atau apa..yg aku tahu the progression is positive!heheh..aish..dah lah..xnak cerita banyak..

Apa2 pun, still belajar lagi penting.selagi aku x dapat segulung ijazah tu, xde benda yg lagi penting daripada tu..aku nak mama ngan abah bangga dengan aku...insyaAllah aku akan buat yg terbaik kat sini..doakan kejayaan aku..!okay..bye.