Friday, July 22, 2011

seronok!

      rasa macam baru bangun dari mimpi..tapi bila da try sepak2 muka,sakit je rasa...kompem realiti!!haha...semalam berjaya jugak aku pujuk abah pergi tengok bola!!!merajuk la jugak sikit2...ingat senang hati ayah aku nak cair haa??dah la garang..haha...pujuk punye pujuk...oklah..nak kasi korang clear lagi..aku try ingat ea conversation aku ngan dia..

      aku : "abah..jom pergi tengok bola bertiga!!" (including Abang,my adik)
     abah : (dengan muka agak kurang senang...) "mana boleh long...abah pergi berdua je
               boleh la, x kamu, ngan dengan abang! tu je.. pilih la kome nak sape yang pergi..."
               (lalu mendengus tanda tidak puas hati...)

   monolog dalaman aku :(ini x bole jadi..kena kasi cucuk dalam lagi.
                                         aku pun berfikir sejenak mencari buah fikiran
                                         yang lebih baik )                                                                                                                     


     aku : "alaa bah..jomlah!!kite naik motor bertiga!!nak tak???
            (sambil mengharap abah akan setuju  gaya Ipin cakap NAK3x)
    abah : "kamu nak kene tahan ngan polis ape?? 
             (bapak garang!!dia punya pitch agak tinggi..protes la tu gamaknya..)
    
                    
               (tiba2..sesuatu yang tidak dijangka berlaku...nak tau tak???)



   abah : "kalau balik abah berani la..kalu pergi,kome naik LRT bole?? (dah ok sikit dah..)
   aku : (dengan pantas!!kalah kilat!!) orait bebeh!!!!!
           (chopp!bebeh tu saje tambah2..buat cite ni masin2 sikit..baru sedap kan)

          ..............................................................................................................

   maka dengan itu..abah pon start la motor pergi fetch abang kat sekolah agama...dengan alasan nak g tengok bola..haha..sengal betol..jam waktu itu menunjukkan 4.15 petang mungkin..dipendekkan cerita..kitorang bergerak  ke LRT selepas Asar..kalau nak cerita b4 nak nek train ni byk lagi..x larat nak tulis...gadoh2 sket ngan mama..baru syok..ahaha...

  so enjoylah gambar2 yang telah aku snap ea..kira macam ideologi laa...(bengong!!kronologi la sengal...)haha..

situasi 1 :Dalam bas rapid KL T324 ke Rel Cempaka


           
                      di dalam bas...

           
                   aku ngan abang

           
           abang dengan jersinya..aku x beli lagi..


Situasi 2 : Sepanjang perjalanan menaiki LRT dari Cempaka ke Bukit Jalil


           
             tiket..RM 1.60 seorang (pergi shj)
           
    berebut tunggu train sebab semua penuh..round 3
           baru dapat train..tu pun sumbat ajelah.
           
                rel di stesen Chan Sow Lin


           
                        saje gedik2..


Situasi 3 : Yeay!!dah sampai stadium!!!


           
                         finally sampai..


                     aku,abah dan abang



             pemain chelsea tengah warming up



sit yang x penuh tu tiket mahal la..actually penuh gila!!ramai x dapat sit.



         still berlatih..minit2 terakhir sebelum start..
           
                    tu dia da beli jersi!
           
       mmuuaahhh Malaysia!!haha..untung bendera..


                         dalam perlawanan


                  jurukamera,tukang baling bola


                            gawang Chelsea

           
                tu nampak tak??jersi aku!!

           
                     rehat lepas 1/2 time

           
                 isi minyak untuk round 2


Situasi 4 : Perjalanan pulang and makan2 before balik rumah


           
              gaya je lebih..bawak x reti pong...
       
          
                  lepak stesen minyak jap

          
                   waiting for the order

             
                            lalala

          
          teh ais,teh o ais,sirap limau,ais kosong
     
          
               lapar..kat stadium bantai roti je
          
                      ni aku punya!!haha

     perjalanan balik sangat best sebab kitorang bantai naik motor tiga orang!!polis sumpah banyak!!tapi berkat ayat 9 surah yaasin,perjalanan kami smooth je..ade kereta tu sampai kena hentake dengan siku polis kat cermin,kena sepak tayar ngan polis sebab ingkar arahan mereka..sape suruh!!seronok aku tengok..asal lalu depan polis je,,aku pandang tempat lain sambil membaca ayat surah yasin tersebut...terbaik kan!!ni sebab urgent je..xnak sangkut..kalau naik kereta pukul 3 un x tentu lagi sampai rumah..naik motor,,baek punya speed 20 minit dah sampai....(jangan tiru aksi ini di rumah!)

   So,,inilah antara rentetan kami sepanjang perlawanan bola sepak semalam..walaupun gol yang dijaringkan agak kontroversi dan hanyalah bernasib baik kerana mungkin kerana penjaga garisan tidak mahu chelsea pulang dengan bermuka tebal..haha..aku sendiri dok blakang gol Malaysia kot!!keeper un x puas hati!!!aih...

  pasal pengalaman ni!!i enjoyed it very much!!even masa dalam train yang SAAAANGAAAATT padat..aku rasa sardin pun mampu lagi bernafas..aku dan abang hanya mampu menghidu aroma ketiak orang ramai..ada yang pakai Rexona,ada yang tak..yang tak tu,,sabar je lah..and the most thing yang aku happy ialah aku dah berjaya memiliki jersi Harimau Malaya tu!!haha...RM 35..oklah..x mampu nak beli yang ori...huhu..

  kepada korang yang belum pernah pergi tengok bola live kat stadium,,ready mental n fizikal sebab sumpah bising gila nak mampus n nasib baik tak mati lagi nie..haha..n sangat ramai orang...hampir 50,000 orang semalam..hati2 bagi sesiapa yang ada membawa anak2 kecil...masa menonton perlawanan,,aku dapat saksikan pelbagai gelagat penyokong..ternyata majoriti berjersi Chelsea tanda menyokong skuad inggeris tersebut..namun,,aku bangga kerana mereka tetap tidak rela bila setiap kali Chelsea cuba menjengah gawang Malaysia..woohoo..

    pendapat aku..pemain kita agak takut dengan Chelsea..mungkin faktor umur mereka yang masih muda ataupun gerun dengan saiz pemain Chelsea yang agak besar dan lincah aksinya...takpe..lama2 nanti dah biasalah tu kan..insyaAllah kita akan jadi legend Asia Tenggara satu hari nanti...

   oklah..panjang sangat entry kali ni..overall TERBAEEKK n BEST GILER!!x caye aku pegi semalam??

      

                         taraa!!baik percaya saja pada aku..

4 comments :

  1. wahh..sampai jugak hajat kau kan botet??heheh

    ReplyDelete
  2. asal banyak gamba goyang² ni faten? haha

    ReplyDelete
  3. newnie :best!!haha

    dila: aku x reti amek gambar n ade yang adek aku amek...heheh

    ana : kebetulan ari tu aku pakai bju uh..haha

    ReplyDelete