Tuesday, January 8, 2013

Shopping

Assalamualaikum,

Sorry guys..semalam mati lampu kodonk!nda bisa kak online mak!pasti kangen toh ama saya..kekeke...dari pukul 5.30 ptg sampai 11.30 mlm smlm xde letrik..memang x dan ah nak on9...erm..

Hari ni pergi sentral ngan MTC...macam biasa,sebelum balik Malaysia,memang sure ah datang sini nak shopping..kebetulan hari ni panas terik...so,boleh lah keluar..setelah 7 hari hujan tanpa henti..niat asal nya memang nak cari telekung yang kawan mama pesan je..memang tu je target..tapi biase lah kan,dah syaitan2 ni menghasut ditambah pulak ngan mulut2 manis peniaga kat situ,hah!amek kau..memborong pulak aku telekung kat situ..duhh..x tahulah..ingat nak suruh mama jualkan kat sekolah nanti..x mahal un..aku jual RM 50 je..ok kot..lawa ah jugak.memang kalau parents aku datang sini,aku nak bawak shopping sini je..best gilaaa baq hang!!tadi first time aku guna taktik bila org kedai xnak turunkan harga,aku buat2 nak blah,sume kasi kurang..bhahahahaha...dua kedai ah menjadi..satu kedai tu degil..lantak hang ah..jimat duit aku..kihkih..

Pastu sazura tu pulak macam nak pengsan aku tengok..last2 kitorang g lah makan kat MTC..foodcourt atas skali tuh..sekali ada pesta durian pulak..x tahan aku cium bau2 durian tu..last2 aku beli jugak sebijik..Rp 15,000 dalam RM 5 ah sebijik...dah la paling kecik...aku redha je la tapi x puas hati sebab ada satu pangsa tu busuk..bongok betul..pape pun,puas hati jugak ah..x tahan aku..takut balik msia nanti dah xde durian..erm..

Sekali,balik2 dapat tau ada usrah lepas asar..aku baca facebook aku kena rebus telur 5 bijik..apa lagi..terus amek telur ngan sebat telur orang pegi rebus..baru terhegeh-hegeh aku nak carik tazkirah bagai..haha..so,masa usrah tadi,banyak benda ah aku dapat..pasal mengumpat,maksiat n macam2 lagi..banyak benda sebenarnya kita pandang ringan tapi sebenarnya dah berdosa..contoh ah..one day,Saidatina Aisyah ada nampak seorang yang gemuk..pastu spontan lah beliau cakap "gemuknya orang tu!"..then Nabi cakap "Sesungguhnya kau dah pun mengumpat." Pastu Aisyah cakap la "tapi,kan betul apa yg saya cakap tadi?" Nabi balas, "Ya,walaupun itu benar,tapi tetap dikira mengumpat."..kiranya macam kita dah cakap sesuatu yang orang tu x suka n kat belakang dia pulak plus mengaibkan..so,Nabi suruh Aisyah mintak maaf kat orang tu.. simple an cite ni tp kita selalu buat benda ni..hmm..

Lepas usrah kitorang makan laksa penang ,roti cicah kuah durian (durian lagi!!!) n puding jagung + susu tu..aku x tahu apa nama dia lah..hah..alhamdulillah la..rezeki weh!!thank you ah kakak2 usrah aku..erm..dorang memang best ah.then,terus g rusun ada meeting pasal dinner...

So,tu lah cite dia untuk hari ni.esok pulak ada taklimat untuk OSCE...then cadang nak pegi amek pasport kat imigresen tu.then terus buat report polis pasal rumah ni yang dah lama postponed!bengang betul lah.ntah mana malaun tu lari..Allah ada lah woih!aku x halalkan duit tu!sumpah!kecuali kalau kau bayar balik..kau amik hak pelajar tahu tak!bodoh...kata peguam..hmm..oklah weh.see u in da next post :D

No comments :

Post a Comment